Sunday, September 5, 2010

MEREKA SEMAKIN BERANI

SALAM TO ALL,

Nampaknya mereka ini telah semakin berani melakukan perkara-perkara yang amat sensitif dengan agama Islam. Mula-mula dicabarnya tentang Hak dan Keistimewaan orang melayu, kemudian biasiswa MARA, kemudian lakukan serangan peribadi kepada Pengetua sekolah di Kulai, atas Alasan Racist..Aku nak tanya korang semua baik melayu, bukan melayu dan semua warga Malaysia..

Kenapa sebelum Tun Tido dan PM Najib, tidak pernah dibangkitkan pun perkara atau perbuatan yang sengaja menyuburkan kebencian dan perkauman dalam Malaysia ini. Tetapi start pada tahun 2010, korang pulak lantang menyalak meminta agar tidak membezakan antara Melayu dengan Bukan Melayu kerana semuanya SATU MALAYSIA..

Baik sekarang aku nak tanya satu soalan pada yang bukan Melayu tetapi Warga Malaysia. Pernahkah korang melihat ada bangsa Melayu yang berdemostrasi @ berhimpun untuk meminta kekayaan dan harta korang..? sudah tentunya tidak ada bukan, sebabnya mudah sebab kami bukannya BANGSA @ KAUM yang suka menggunakan kekerasan untuk merampas hak KAUM LAIN..dan itu bukannya prinsip dan amalan tradisi KAUM MELAYU. Apabila Bendera MALAYSIA dibakar dan dilontar najis oleh Kumpulan Bendera Indonesia, berapa banyak NGO atau Parti Politik Bukan Melayu yang menentang atau memboikot perbuatan mereka..KATANYA rakyat MALAYSIA tapi bila bendera dibakar..buat-buat tak nampak..

Cukuplah aku sebenarnya sangat SAKIT HATI, apabila perkara racist ini mula menular ke dalam Sekolah-sekolah, IPT-IPT sehinggakan menjejaskan hubungan erat antara kaum..Kepada Ahli - Ahli Politik yang diamanahkan untuk menjaga kebajikan rakyat kawasan masing-masing.. Baik balik ke kawasan dan berkhidmat untuk masyarakat setempat dan bukannya mencari ISU untuk mencari POPULARITI serta GLAMOUR bagi menarik perhatian pengundi.. Bull SHit..semua MP yang berfikiran sebegitu, Cukuplah korang memperbodohkan minda dan pemikiran rakyat dengan mengadakan pelbagai ISU serta perkara sehinggakan menyentuh sensitiviti Agama dan menyebabkan berlakukan kurang keharmonian dalam pergaulan antara KAUM..

Last sekali, ingatan aku pada CEO TV3 atau Ahli Pengurusannya..tolong jaga sensitiviti dan kesucian Agama Islam..Jangan Jadi BUta TULI serta Bodoh dalam meluluskan penayangan Iklan Hari Raya yang Teramat Bodoh dan Bangang serta Mengalakkan unsur kristianisasi dalam Masyarakat Islam Melayu kini..Kalau di Indonesia, Pastinya kamu ini akan disula dengan buluh..Wsalam..


No comments:

Post a Comment